Dag van de vrijwilliger

Gisteren was het de dag van de vrijwilliger dus na wat uurtjes inpakken en kaartjes schrijven deelde ik vandaag boekjes uit aan de vrijwiligers.
De afgelopen maanden had ik met wat hulp van drie schatten van geefmaand deelnemers 35 cadeauboekjes verzameld zodat ik al mijn vrijwilligers een persoonlijk cadeau kon geven.
Best nog lastig om voor iedereen iets passends te vinden zeker met een aantal nieuwe overblijfkrachten erbij die ik nog niet zo goed ken.
Stiekem vond ik het vandaag best spannend om deze boekjes weg te geven, zouden ze de intentie van dit presentje wel snappen of sloeg ik de plank volledig mis met deze actie. En daarnaast zouden mensen wel snappen waarom zij nu juist dat boekje hadden gekregen. In het bijbehorende kaartje had ik een tekstje gezet met uitleg waarin ik ook gezet had dat iedereen uniek is en dus ook een ander boekje krijgt, daarnaast had ik bij iedereen heel kort geschreven waarom ik diegene nu juist dat boekje gaf.
Toch een beetje verlegen ben ik voor het overblijven de boekjes uit gaan delen en wat een opluchting om te merken dat dit in goede aarde viel. Op een persoon na was iedereen blij met het door mij uitgekozen boekje en konden ze het persoonlijke enorm waarderen. Ik kreeg heel wat knuffels en complimenten ervoor terug. Tja en die ene persoon, die keek niet verder dan de katten die in haar boekje stonden terwijl ze niet van katten houd en miste daardoor de mooie teksten die in het boekje staan. Daar sloeg ik de plank dus mis…..
Niet iedereen was er vandaag dus morgen kan ik hopelijk nog een paar mensen blij maken. Wat mij betreft een geslaagde actie, die ik ondanks het einde van de geefmaand nog even wilde delen.
Welmoed, Marije en Yolande nogmaals bedankt voor jullie boekjes!

2 gedachtes over “Dag van de vrijwilliger

Geef een reactie

